Narvin graafisen ilmeen uudistaminen

Graafinen suunnittelu
01/2016

Narvi Oy:n visuaalisten viestien toteutusta vuodesta 1999 alkaen.

Vuonna 1999 Narvi Oy etsi graafikkoa toteuttamaan heille esitteet, mainokset ja kuvaukset. Yhteistyö alkoi yhden esitteen pienillä päivityksillä. Vuoden päästä toteutimme jo kaiken Narvi Oy:n viestinnässä tarvittavan materiaalin uusilla ajatuksilla.

Narvi Oy on markkinoiden ainoa, iso kiuasvalmistaja, jonka kaikki saunatuotteet ovat alusta loppuun Suomessa suunniteltuja ja valmistettuja.

Vuodet 1999 - 2004

Kantavaksi ideaksi suunnittelimme kuvittaa slogan -Nautinnollisiin hetkiin, niin että kuvista välittyi aitoja hetkiä joista ihmiset nauttivat. Idea osoittautui hyväksi linjaksi jolla saatiin visuaalista viestiä mielenkiintoiseksi ja siihen oli helppo samaistua. Kuvaukset mietittiin tarkkaan jo silloin. Se oli aikaa ennen digikameroita. Yhdelle diafilmirullalle otettiin 36 kuvaa ja filmit vietiin kehitettäväksi Jarin Kuvakauppaan Raumalle. Diakuvista valittiin parhaat ja ne lähetettiin Mikkeliin rumpuskannattaviksi. Rumpuskannerilla diakuvasta tehtiin digitaalinen tiedosto valmiiksi CMYK-värimaailmaan. Tiedostot tulivat postilla ja CD-levylle meni noin 20 kpl Hi-res kuvia. Kun kuvan sai omalle koneelle jatkokäsittelyä varten, oli aikaa kulunut parikin viikkoa siitä kun kuva oli otettu.

Vuodet 2005 - 2010

Vuonna 2006 toteutimme hienovaraisen ilmeen raikastuksen Narvi -brändille. Värimaailmaa muutettiin luonnollisempaan vihreään ja samalla beigestä väritaustoista luovuttiin kokonaan. Logoa uudistettin vaihtamalla fontti. Logon ympärillä olevasta ellipistä luovuttiin. Toteutimme myös verkkosivu-uudistuksen jonka sisältöä hallittiin siihen aikaan harvinaisella CMS-työkaluilla. Ylläpidimme verkkosivuja automaattisesti aina kun tuotetiedot muuttuivat.

Uusi Narvi - 2010

Vuonna 2010 saimme tehtäväksi yhdistää kolme eri brändiä yhdeksi kokonaisuudeksi. Kantavaksi strategiaksi suunnittelimme Narvi-väripalkin ja sen käyttöön liittyvät ohjeet. Kokonaisvaltaisen uudistuksen suunnitteli PJG:n AD, Anu Ekman. Nykyään väripalkki on luonteva ja tunnistettava osa Narvi Oy:n visuaalista identiteettiä. Sitä on helppo käyttää ja se ei sekoitu muihin brändeihin.

Kota, Aito ja Narvi

Kolmen brändin - Kota, Aito ja Narvi - graafinen suunnittelu ja ideointi jossa kolme eri brändiä sulautettiin visuaaliseksi kokonaisuudeksi Narvi Oy:n alle.

Tuotekuvaus

Puu-ja sähkölämmitteiset kiukaat esite ja tuotekuvaukset.

Narvi Black-sarjan esite ja tuotekuvaukset.

Narvi 80v -lehti-ilmoitus 2017

Tuotekuvaus

Tuotekuva Narvi Velvet

Tuotekuvauksia 2018

Tuotekuvaus 2019

Tuotekuvaus Narvi Slim

Kota savustimen tuotekuvaus ja pakkaussisältökuva 2020.

Roll up Kota kiukaan mahdollisuuksista.

Visuaalista markkinointimateriaalia 2020